Jongen

Jij hebt dezelfde handen
Ik zie mijn trekken rond jouw mond
Jij hebt zo jouw vragen
Ik heb zo mijn antwoorden
En we zijn van elkaar verwijderd
Maar denken vaak aan elkaar

De waarheid die jij zoekt
Ik weet dat je hem nooit zal vinden
Want ik zoek haar ook
Net zo tevergeefs
Dat ga jij ook nog leeren
Maar jongen, je lijkt steeds meer op mij

Vroeger kon je vervelend zijn
En ik heb je soms gehaat
Maar je spreekt mijn woorden
Ze komen uit jouw mond
En je praat nu
Zoals ik vroeger praatte

Ik heb een goddeloos geloof
En ik hou van elke vrouw
En jij gaat misschien worden
Zoals ik helemaal niet wou
Maar jongen, je lijkt steeds meer op mij

Jij gelooft nog van alles
En vertrouwt nog op iedereen
Ik ben allang blasé
Dus ik heb jou nog heel veel
Nog heel veel te leren
Maar jongen
Ik hou steeds meer van jou

Vrij naar Stef Bos – Papa

Geef een reactie

