Jouw bal, mijn bal

Lieverd,

Ik zie dat jij een bal hebt
Ik heb zelf ook een bal
Jouw bal is de mijne niet
Ik heb mijn bal ook niet van jou
Ik zie hoe jij met jouw bal aan het spelen bent
Slechts dat spelen vind ik mooi om te zien
Liever zag ik jou zonder bal
Ik kan mijn bal ook niet aan jou geven
Deze niet
Ik weet niet of ik wel met jouw bal kan spelen
Ja, kunnen wel, maar of het iets uitmaakt
Maar ik zie jou stoeien met jouw bal
Ik wil je daar best wat over vragen
Ik wil daar ook best mijn antwoord op geven
Niet dat dat meteen het juiste is
Maar het is misschien een antwoord
Ach, je weet wel hoe dat gaat
Als wij samen met ballen spelen
Of met eentje

Lieverd, je vroeg mij naar mijn bal
Jij ziet mij ook met een bal spelen
Jij hebt het recht om te weten
Dat ik mijn bal aan het neerleggen ben
Dat ik even klaar ben met spelen
Net zoals ik die vorige bal neergelegd heb
Dat weet jij nog niet eens
Wil ik je wel vertellen
En laten zien ook
Weet je?
Ik wil dat jij alles weet
Wat er te weten valt
Over mijn ballen
Over de ballen waar ik mee speel
Over ballen die mij bezig houden
Nou ja, dat dus, maar dan zonder lach

Lieverd,
Het komt wel
Dat weet ik ook wel
Maar weet één ding
Ik wil best samen spelen
Samen met jouw bal
Of misschien toch de mijne
Maar niet zoals eerst
Mijn bal ligt stil
Dat wil ik je vertellen
En dan met jouw bal aan de slag
Niet om hem stil te leggen
Maar om te weten hoe je er mee speelt
Mag ik dat van je vragen?
Mag ik je dat aanbieden?

Niks moet lieverd
Alles mag
Dus je mag ook vragen
Zoals ik jou heb gevraagd
Teruggeven, weet je nog?
Wil ik
Kan ik
Doe ik
Als jij dat vraagt
Onvoorwaardelijk
En zonder fratsen
Hebben wij helemaal niet nodig
Weet dat

Kom je?
Gaan we samen met een bal spelen!

Geef een reactie

