Zwarte wolken

Zwarte wolken zijn niet de wolken waar jij van houdt
Zwarte wolken zijn de wolken van agressie en verderf
Zwarte wolken zijn de wolken die jij niet verdient
Zwarte wolken cirkelen nu wel om je hoofd heen

Ik zie dat je in zwarte wolken leeft
Ik denk dat ik ook weet waarom je ze ziet
En ik kan heel veel tegen je zeggen
Maar waarom zou je naar mij luisteren?
We hebben elkaar maar twee keer ontmoet
En dat zelfs heel vluchtig
Toch leef ik even heel erg met je mee
In jouw wereld van zwarte wolken

Jouw zwarte wolken komen niet vanzelf
Dat weet ik en dat begrijp ik
Je slaat van je af met verwijten
Dat is heel erg begrijpelijk
En als het wraak is wat je zoekt
Dan denk ik dat je dat wel vindt
Want er zijn mensen met pijn om jou heen
En die pijn voel ik duidelijk

Jouw zwarte wolken zijn diep zwart
En ik weet dat ze alle kleuren kunnen zijn
Dat zie jij nu even niet, dat snap ik
Maar die andere wolken zijn er nog steeds
En die komen ook wel weer
Vertrouw daar op, wacht daarop
Blijf wachten tot het opklaart
Want dat gaat gebeuren
Al zal jij dat niet zien
Maar vertrouw op mij
Als vage kennis
Als naamgenoot
Als iemand die by proxy van je houdt
Als iemand die jouw lot zich aantrekt

Die zwarte wolken valt mee te leven
Been there, done that
Ik kan je alleen maar mijn begrip geven
Meer dan dat heb ik niet voor je
Ik heb een traan om je gelaten vannacht
Ik kan je ook een luisterend oor bieden
Maar wat moet je daarmee?
Je zal mij partijdig vinden
Een oordeel over mij geveld hebben

Maar meisje, kom toch uit die zwarte wolken
Of wacht ze rustig af en blijf doorgaan
Of sta gewoon even stil op je plek
Hou vol en doe rustig aan
Je kan dingen weer oppakken
Ze verdwijnen niet
Je maakt niks kapot
Als je zelf heel blijft
Als je zelf overeind blijft
En daar heb je steun in
Dicht om je heen
En verder weg
Misschien ook prettig
Weet ik niet
Is een onzekerheid
Is eng, ik weet het

Maar hou vol
Voor jezelf
Voor als die wolken weg zijn
Voor als je weer lucht hebt
Als je weer even verder kan kijken

Zwarte wolken om je hoofd
Zwarte wolken in je hoofd
Zwarte wolken verhullen je zicht
Zwarte wolken verbergen jou
Zwarte wolken gaan ooit weg
Zwarte wolken lijken alleen heel echt
Zwarte wolken zijn niet echt
Zwarte wolken zijn een hel, ik weet het

Ik blaas mee
Van veraf

Geef een reactie

