Hoe kan dat nou?

Ik snap het niet meer. Hoe het kan dat iemand die gewoon functioneert ineens gek is. Hypomaan of zoiets en dat zelfs terwijl ik juist he idee heb dat ze juist rustig is, rustiger dan ik haar ken. Ik snap daar weinig van, maar ik ben dan ook geen psycholoog of psychiater.

Waarom dwing je haast iemand (in ieder geval moreel) om uit haar leven te stappen dat ze zo op orde heeft? Om de rust van het dagelijkse leven te doorbreken en haar te institutionaliseren en uiteraard te diagnostiseren. Owja en mediceren.

Wat bereik je er mee om mensen iets aan te praten dat ze misschien helemaal niet hebben? Wil je als deskundige vader dat zelf zien en het beste voor je dochter of wil je iets hebben om te vertellen op de Rotary? Heb je daar een hoger doel mee of is het gewoon verwaande achteloosheid?

Ik snap het niet meer en ik ben de draad kwijt. Ik kan er niks mee omdat ik niks mag aan- of afraden op dit terrein. Ik weet het namelijk niet en ik zal het ook niet weten. Mijn enige raadgever is dat gevoel van mij, waar ik al zo weinig van heb, maar dat nu loopt te schreeuwen dat dit niet klopt.

Wat kan ik doen, anders dan iets hopen, waarvan ik niet eens weet wat het is. Het drijft tot wanhoop en tot frustratie. Tot denksessies in mijn hoofd die toch maar naar één ding leiden: ik weet het niet.

Ik weet het echt niet, dat doet best wel pijn.

3 responses to “Hoe kan dat nou?

Geef een reactie

