Inconsistentie

Iets waar ik heel slecht tegen kan is inconsistentie… Dan weer dit, dan weer dat… Dit zeggen, dat doen. Helaas word ik er nu keihard mee geconfronteerd, langs verschillende wegen. Die ene die zegt zus en zo te willen en daarnaar te handelen, maar ondertussen andere dingen doen. Bah! De ander die het ene moment dit vindt en het volgende moment dat. Jakkie!

Of wat dacht je van mensen die zeggen iets te zullen doen en het dan vervolgens niet doen, hoewel ze blijkbaar een goede reden hadden om het wel te doen? Vreemd handelen. Ik reageer daar niet prettig op. Ik word er iebelig van. Boos ook wel, maar dat is gewoon de teleurstelling. Ook gebrek aan uitleg kan dat veroorzaken, of gewoon andere prioriteiten stellen dan dat verstandig lijkt.

Maar goed, ik mag er niks van zeggen. Zelf ben ik bij vlagen ook inconsistent. Misschien de laatste weken ook wel. Ik zie het bij mezelf dan weer niet. Blind vlekje in mijn zelfreflectie. Ow, wacht, daar moest ik ook nog even de tijd voor nemen. Bedenk me nu dat ik vanochtend het doel van een blog verkeerd heb begrepen. Hmz… Misschien nog een keer proberen, maar niet nu. Geen zin in.

Ja, ik ben best boos op een aantal mensen die inconsistent handelen. Ik weet alleen niet of ik het ze kan en mag en wil verwijten. Kleine dingen, grote dingen, dat soort dingen. En uiteraard omdat ik niet weet of ik het zelf ook ben. Nu dus, zeker niet altijd. Nou ja, maar niet verwijten dan, gewoon krabben. Want het jeukt wel.

Help mij… Om te bewaken dat ik het zelf niet ben…

3 responses to “Inconsistentie

  • Lou-ter-Lou

    inconsistent… eerst het ene doen en dan ineens het tegenovergestelde… inconsequent… iets zeggen en ’t dan niet doen… ik denk dat het inherent is aan de mens. aan ieder mens. hoe graag je ook consistent én consequent wilt zijn, soms verandert je gevoel ineens tóch weer of verander je je mening o.b.v. nieuwe dingen die je ervaren hebt. en doe je de dingen toch anders dan je had gezegd/beloofd of dan er van je verwacht werd. geen mens is 100% consistent. daar geloof ik niet in. maar ieder mens is capabel om een zekere mate van inconsistentie te te tolereren en te accepteren, al moeten sommigen het nog wat leren ;-) ik weet van mezelf dat ik lang niet altijd consistent ben. ik ben zelfs wel eens inconsequent (bijv. naar mijn kinderen, heel slecht, ik weet het, maar ik ben ook maar een mens). ik ga jou niet helpen om superconsistent te zijn. ik train liever mezelf in inconsistentietolerantie….

Geef een reactie

