Die mensen

Wat kan ik blij zijn met de mensen om mij heen
Sommigen van ver gekomen, maar nu heel dichtbij
Ik draag ze in mijn hart en ook op handen
Wat ze met en voor mij doen
Waar ze steeds voor mij staan en zijn
En mijn onhebbelijkheden accepteren
“Hoort ook gewoon bij Poes”; zeggen ze dan
Maar mij er wel op wijzen dat ik zo ben
En zonder mij te willen veranderen
Mij toch doen veranderen
Of laten nadenken
Die mensen
Ik ben er zo blij mee
Ze maken mij beter(der) in wat ik ben
Ze doen alleen maar van mij houden
En er voor en met mij zijn
Daar waar ik ben
Waar ik ook heen zal gaan
Ze lopen met mij mee
En ik misschien ook met hun
Maar het is fijn
Zelfs op afstand
Zijn ze dichtbij
Vind ik fijn
Word ik blij van

2 responses to “Die mensen

Geef een reactie

