Je houdt hiervan post

Dan lees ik een blog van mezelf terug en dan zie ik er een aantal fotootjes onder staan. 4 bloggers vonden je post leuk! Sommige van die foto’s zie ik zo vaak onder blogs van mij en van anderen staan, dat ik denk dat die op elk like-knopje drukken…

Zo zullen ook anderen mijn oranje katerkop onder iets te veel blogs zien staan. Ik druk namelijk best vaak op dat like-knopje en hoe vaker je dat doet, hoe minder het waard is, maar niet persé minder waar. Toch hoop ik dat het wat selectief blijft, dat ik niet onder alles zeg dat ik het leuk vind.

Ik vind ook niet alles leuk wat anderen schrijven. Sommige stukjes doen mij om voor mij moverende redenen pijn, andere stukjes vind ik geen zak aan en weer anderen schieten mij in het verkeerde keelgat. Er wordt een hoop rommel geschreven als ik heel eerlijk ben.

Maar dan zijn er weer die pareltjes, die kleine miniatuurtjes die zoveel zeggen. Zo schreef Wenneding laatst over een jongen die aan het tekenen was in de bus en dat zij benieuwd was, maar het net niet kon zien (Kriebelen). Ik vond het een miniatuurtje. Het hele moment duurde waarschijnlijk maar een paar minuten, maar om er dan zo mooi over te schrijven?

Net kwam ik er weer zo eentje tegen op het blog Stressvol, Daisy schrijft daar even de belevenissen van (waarschijnlijk) een kwartiertje van vanochtend van haar af. Het gedoe rond haar heen met haar levende have (inclusief puberdochter) dat door haar huis en tuin heen stormt en die ze alles moet vertellen.

Ik vind dat mooie miniatuurtjes, van die kleine dingen in het leven die de ene keer een minuut duren, de andere keer een kwartier, maar die zo exemplarisch zijn voor de belevingswereld van degene die ze opschrijft. Ik heb wel eens een blog van Draeckenstein gereblogd over een perfecte bocht; een waar geluksmomentje van nog geen minuut. Geluk zit in kleine dingen zeggen ze dan. Soms is dat echt waar als ik dit soort verhalen lees.

Die dingen like ik heel erg much en daar klik ik dan ook extra hard bij. Ik heb niet altijd zin om er ook een commentaar bij te zetten of ik weet gewoon niks te zeggen. Gewoon like dus. En ja, ik kom helaas veel van dit soort stukjes tegen, maar toch is het iedere keer weer waar.

Ik like blogs…

4 responses to “Je houdt hiervan post

  • Lou-ter-Lou

    há! daar is-ie weer. die kop van mij. ik like blogs ook. en ik like er veel. omdat ik ze oha ook echt leuk vind om te lezen, óók als het geen literaire hoogstandjes of humoristische uitspattingen zijn. Ik vind dan ook niet dat mijn likes daardoor ‘minder waard’ worden. Integendeel. Het is mijn blijk van waardering voor het gelezene, en het zegt ook nog eens heel weinig over de postings die ik niet like, want ook dat heeft veel verschillende redenen (varieert van te verdrietig om te liken tot gewoon voor mij oninteressant(er) tot simpelweg niet gelezen). Dusseh… LIKE!!! x

  • centraaloplaadpunt

    *like-a-lot*

  • monvivre

    Ja die blog van Draeck staat bij mij in het geheugen gegrift. Geweldig! En ook deze blog van jou is ‘like-waardig’.

  • Johnk419

    Very energetic blog, I enjoyed that a lot. Perhaps there is a part 2? bcdgeekdbfef

Geef een reactie

