En dan lees je dat…

Beloofd is beloofd en ik zal mij aan mijn woord houden.
Maar moet je alles wel beloven wat je waar wil maken?
Zojuist weer een paar blogs doorgelezen
Klopt het wel wat ik lees?
Waarschijnlijk niet, want ik lees ze met veel emotie
Niet eens allemaal slechte emotie
Oh nee, dat zeker niet, er zitten ook glimlachen bij
Een blog met een mooi verhaal
Dat ik zie dat iemand genoten heeft
Niet door mijn toedoen, maar ik geniet er net zo van
Een ander die gedachten neerzet waar ik wat mee wil
Verhelpen, omdat helpen niet aan de orde is
Dat ik dan denk; “Vraag het dan verdomme!”
Maar dat is niet aan mij om te zeggen
Of een stukje als dit over blogs
Dat anderen dan geprezen worden
En dat je even een gevoel hebt van;
“Waarom sta ik daar niet in? Ik heb je toch ook wel eens beroerd?”
Het is ijdel van mij, dus schuif ik die gedachte weer weg
En dat bedacht hebbende lees ik dat een verhaal
Zomaar een klein verhaal en ineens…

Ineens zie ik dat ik van mezelf niet ijdel mag zijn
Dat ik van mezelf niks mag vinden
Ja, wel wat vinden, als het maar niet positief is
Stel je voor zeg dat ik aan het beeld voldoe
Het beeld dat ik als eerste indruk vaak achterlaat
De arrogante betweter, die inderdaad
Dat ik mijzelf prijs, het zal toch niet?

En zo lees ik verder in alle blogs
Over kleine dingen of diepe emoties
En dan cijfer ik mezelf weg
Anderen hebben het erger
Die worstelen echt met hunzelf
Maar wacht even!
Ben ik dat ook niet aan het doen?
Met mezelf aan het worstelen?
Een gevecht sinds een jaar of zoiets
In elk geval te lang

Ik kan toch van mezelf winnen?
Nou ja, dan verlies ik ook van mezelf
Dus gaat ik sowieso nat
Misschien kan ik mezelf remise aanbieden
Maar daarvoor ben ik te slecht in schaken
Toch zou het de oplossing zijn
Gewoon gelijk zonder een verliezer
Maar ja, dan ook geen winnaar

Alleen worstel ik met elkaar verder
Een schijnbaar eindeloze strijd
En dat allemaal door dat ene blog
Ja, jouw blog
Jij schreef dat
Over iets heel anders
En dan bedenk ik dit
Je wordt bedankt!
En dank je wel van de andere kant

Blijf mij alsjeblieft raken
Kan ik wel gebruiken!

4 responses to “En dan lees je dat…

Geef een reactie

