Een blik zonder bijsmaak

Daar was die blik weer
Die blik van toen die ene keer
Ik zag hem op je gezicht
Ik wist wat komen ging
Nee, dat wist ik eigenlijk niet
Ik hoopte het heel eventjes
En toen was het er al
Even die paar tellen
Even die paar woorden
Die kleine grote gebaren
Onaangekondigd?
Nou, eigenlijk niet
Maar daarom niet vanzelf
En daarom niet minder fijn
Of minder waar
En minder onbedoeld
Met minder bijsmaak
Dan je zou kunnen denken
Hey, maar bedankt!
Is fijn en prettig
Weten hoe iemand zich voelt
Hoe iemand over mij denkt
Wat iemand voor mij voelt
Lekker duidelijk ook
Hou ik wel van!

Volgende keer?
Zien we dan wel weer!

Geef een reactie

