Ik zie je voor me

Ik zie je zo voor me
Zittend in een auto
Of op een bank
Je telefoon in je handen
Druk bewegend met je duimen
Je gedachten formulerend
Recht vanuit het hoofd
Zo door je hals
Onder je schouder door
Door je armen
Uit je duimen
Op je telefoon
Naar je blog
Naar buiten
Naar daar
Naar hun

Weg
Van je af
Weg, weg, weg!
En het is er uit
Maar toch niet weg
En die leest
Die leest ook
En die misschien niet
Maar je hebt het gezegd
En zo is het goed
‘Publiceer’
*klik*

En dan kijk je even naar buiten
Zet je bril weer hoog op je neus
Dat ene gebaartje met je vinger
Even verder denkend
Over al wat is en gaat
En verder en verder…
En dan weer naar je telefoon
En weer schrijvend…
Van je af, altijd van je af
Je wil het laten weten
Je wil het laten zien
Of men het waardeert of niet
Je wil het uiten

Ik zie de zon in je haren
Ik zie de tekenen op je gezicht
En dat terwijl je niet eens hier bent
Maar ik zie je zo voor me
Daar, ergens
Ja, ik hoef maar even aan je te denken
Ik zie je zo voor me
Je alles, je zijn, je wezen
Gewoon jij

Als ik aan je denk
Zie ik je voor me
Gelukkig zie ik je vaak
Lieve Snoes!

Geef een reactie

