Ik leerde mijn kind dat niets onmogelijk is…

“Ik vind de kleur van spaghetti zo saai!”; klaagde het Minipoezenbeest een tijdje terug. Ik vroeg hem wat dan een leuke kleur zou zijn en hij vroeg zich hardop af wat die vraag nou voor ’n zin had. “Nou”; antwoordde ik; “dan maken we de spaghetti toch een andere kleur!” Een verbaasde blik was mijn deel.

Ik maakte de belofte om dan eens paarse spaghetti te maken en hij vond dat dat niet kon. In mijn vaderlijke wijsheid antwoordde ik dat niets onmogelijk is en dat je nooit beloftes moet maken die je niet na kan komen. Hij zal mij over een jaar of twintig wel verguizen om die laatste, maar dat is zorg voor later.

Paarse spaghetti zou er komen en de kleur van de saus mocht hij dan ook uitkiezen. Ik heb in mijn oeuvre recepten voor witte, grijze, rode en groene saus, maar alles is mogelijk! Hij koos voor de groene saus, sowieso zijn favoriet.

Smelt Een pakje Boursin in een koekenpan, snij een kipfilet in blokjes en bak deze in de Boursin. Flikker dit geheel in ontdooide diepvriesspinazie (gehakt) en warm dit op.

Ja, dan nog de spaghetti… Bij de plaatselijke Surinaamse toko hebben ze een heel spectrum aan kleurstoffen en als je op de kleuterschool een beetje op hebt zitten letten weet je dat je voor paars een deel rood en een deel blauw nodig hebt. Het spul is best geconcentreerd trouwens…

Maak een bult op een plank van 200g pastameel en maak hier vervolgens een kuiltje in. Gooi hier drie eieren in, een theelepel blauwe kleurstof en een theelepel rode kleurstof. Klop de eieren los met een vork en neem steeds wat meer meel mee. Kneed vervolgens een bal van het deeg. Als die stuitert is het deeg klaar en kan het door de machine.

Zo gezegd, zo gedaan. Het zooitje koken en klaar is Poes! Het resultaat leidde toch nog tot een verbaasde blik bij het Minipoezenbeest, dat terwijl hij het proces zelf nauwlettend in de gaten had gehouden. Een bord met groene derrie met daarin blauwe stukjes kip (ook daar werkt het) op een bedje van paarse spaghetti. Het joch heeft er van gesmuld ondanks dat het er eigenlijk niet uitziet.

20120810-194744.jpg

6 responses to “Ik leerde mijn kind dat niets onmogelijk is…

Geef een reactie

