Flexibele agenda

Soms raakt een agenda ineens vol, het volgende moment is die weer leeg. Het zijn van die dingen die mij overkomen, zoals bijvoorbeeld deze week. Aantal dingen verschuiven naar volgende week, hoewel ik nog niet eens weet hoe die er uit gaat zien…

Volgende week is weer een tentamenweek en moet ik dus weer op en neer naar Eindhoven. Nou is dat de straf niet en ik heb ook heus wel wat geleerd, maar ik heb nog geen overzicht wanneer precies mijn tentamens zijn.

Niet dat Fontys zo slecht is in het publiceren van die data hoor, die heb ik al een jaar in mijn bezit. Ik heb alleen nog niet echt gekeken en met uw welnemen ga ik dat niet onthouden. Ik heb er gewoon geen belangstelling voor gehad en zelf dan… Wat had ik er aan gehad om het ver van te voren al te weten?

Nou ja, dat is makkelijker bij het plannen van de week dus, ja, dat is zo en dat kom ik nu dus tegen. Zo staat er een afspraak voor dinsdag, onder voorbehoud. Woensdag: onder voorbehoud. Donderdag: onder voorbehoud. Het is misschien voor de andere partij in die afspraak wat lastig allemaal.

Zeker als die andere partij de werkgever is, die weet ook nog niet wanneer ik er volgende week wel en niet ben. Interesseert het ze? Ja, best wel, zo merkte ik afgelopen week. Nou ja, dan zeg ik toch gewoon dat ik helemaal niet kom? Ja, dat was wel duidelijk, maar zo werkt het niet, aldus hen.

Ja, zo werkt dat met mij dus wel. Als je er van uit gaat dat ik er niet ben, en ik ben er dan toch, dan is dat toch prima werkbaar? Ze hoeven er niks voor te doen als ik er wel ben, dus inspanningen van hun kant gaan niet verloren.

En dan nog… Ja, ik bepaal mijn eigen agenda binnen mijn verplichtingen, mijn wensen en mijn leven… Het is een lang verhaal, maar komt het daar niet op neer? Ik denk van wel, ik ga zelfs de term ‘flexibel’ er in gooien, omdat het de noemer is waaronder ik handel. Althans, dat denk ik.

One response to “Flexibele agenda

Geef een reactie

