Kutjens! (Over nomofobie en een gevallen iPnone)

Zojuist mijn iPhone op de grond laten vallen… Da’s mooi kut! De glasplaat aan de voorkant heeft daar niet zo goed op gereageerd en zit nu vol barsten. Ik heb de Spiderman-app dus aangezet, een app die je niet zo makkelijk weer uit krijgt.

Ja, klunzige actie, maar wat doe je er aan? Mijn telefoon is wel vaker gevallen, al mijn telefoons trouwens, maar dit is de eerste keer dat het zo mis gaat. Had ik eigenlijk niet verwacht, komt me ook niet zo goed uit, aangezien ik niet echt zit te wachten op een nieuwe telefoon.

Ja, natuurlijk de iPhone 5, of hoe ze dat ding ook gaan noemen, maar dat duurt nog een paar maanden eer die te koop is. Shit, dit komt eigenlijk heel slecht uit! Eerst alleen een paar barstjes in de hoek, daar kan ik nog mee leven, maar dit is van dat glas waar dan binnen een paar minuten overal barsten in verschijnen.

Ik ken dat wel hoor… Het is glas dat onder spanning staat. Gelukkig doet het apparaat het nog, maar mijn hart stond wel even stil! Wat ben ik tegenwoordig nog zonder twitter, WA, sms en internet in mijn broekzak? Zeker nu ik onderweg ben en nog als bonus wat langer over mijn reis mag doen…

Dat was dus het eerste wat door mij heen ging toen ik de barsten zag. Gek eigenlijk, maar als je zo gewend bent aan een apparaat…

Het is kut, nou moet ik weer een nieuw apparaat gaan vinden, of een manier om die glasplaat te vervangen. Ik geloof dat ze het laatste in Rijswijk kunnen, lekker dichtbij dus, maar ja, dan moeten die gasten wel tijd hebben en heel lang mag het van mij niet duren. Kan net te lang zonder!

Misschien kan T-Mobile wat betekenen voor me, met twee abonnementen en al ruim tien jaar klant moeten ze toch wel iets kunnen verzinnen? Ik reken er maar alvast niet op, zometeen even uitzoeken allemaal. Gelukkig doet deze het nog.

Ja, gelukkig doet hij het nog! Stel je voor dat je ineens zonder zit! Zou wel een ramp zijn, zeker nu ik er vanochtend achter kwam dat mijn iPod nog in mijn andere tas zit. Gewoon niks anders te doen! Wat moet ik dan in de trein? Naar buiten kijken? Hallo! Ik rij door Brabant, het landschap wordt pas boeiend bij Nijmegen en Arnhem…

Nomofobie, @magikdat kwam er een keer mee aan: de angst om niet mobiel te zijn qua communicatie. De angst om een lege batterij te hebben, of in mijn geval dus dat je hele toestel er mee ophoudt… Ik heb er last van. Ik merk dat aan de bijna hartaanval die ik net kreeg toen ik de glasplaat zag. En uiteraard de opluchting toen alles in orde bleek, althans, dat het ding nog werkt…

Tsja, een klein drama voor mij, gelukkig niet onoverkomelijk, maar gewoon even kutjens, zwaar kutjens…

3 responses to “Kutjens! (Over nomofobie en een gevallen iPnone)

  • Ruud van Wijngaarden (@Hoof)

    Voor een 100 euro kun je hem op ieder gewenst adres laten vervangen (dat er iemand langskomt). En anders kun je er in allerlei shopjes ook op wachten. En je zóu het zelf kunnen doen (slecht plan). Zoek even op Marktplaats. Het valt mee. Los van die 100 eurio.

  • oudkatje

    haha ken het gevoel een paar weken geleden had ik dat met mijn telefoon hij ging uit,zomaar jakkie ,starten en weer uit,dat 6keer sjessus kapoet dacht ik,zat zowaar te trillen als een junkie hihi uurtje met batterij eruit simkaart eruit,ondertussen gloeiendegloeiende nog een keeropstarten ennnnn deed ie het weer #luckyme groet oudkatje :))

  • centraaloplaadpunt

    *voelt een gevalletje nomofobie bij zichzelf opkomen*

Geef een reactie

