Geef mij je gedachten

Als je mij even je gedachten geeft, mag jij de mijne even hebben. Het zou gewoon moeten kunnen. Het leuke is namelijk dat ik aan jou denk en jij aan een ander. Dan denk ik dus aan die ander en denk jij eens aan jezelf.

Niet dat ik hetzelfde als jij aan die ander kan denken, het is mijn vader immers niet. Ik was er niet bij, ik heb hem niet meegemaakt. Ik werd niet gebeld… Toch ben ik heel benieuwd naar hem, naar hoe hij was, of hij er was, wat hij deed en wat jij daarbij voelde.

Ik weet dat hij een deel van jouw verhaal is, maar ik ben dan juist zo benieuwd. Niet dat ik nog kennis kan maken met hem, daarvoor ben ik te laat. Hij leeft alleen in herinneringen, verhalen en jullie harten voort. Cliché misschien, maar waar anders?

Het is niet dat ik je niet geloof, maar ik wil het gewoon zelf zien. Kijken wat hij is, kijken wat hij in jou heeft achtergelaten en zien wat jij zo in hem mist. Ik ben daar oprecht benieuwd naar. Zonder hier echt ooit naar gevraagd te hebben.

En dan vandaag Snoes… Ik geef je mijn gedachten, althans, die over jou gaan. Denk je ook eens aan jezelf, zal ik eens aan dat moment denken op 1 september 2005. Dan mag jij aan die twintig jaar ervoor denken, dat hij er was. De levenden zijn zoveel leuker om aan te denken dan de doden.

Dus ga nu lekker denken. Ik ben in de buurt als je wil (ja, in het zuiden inderdaad) en denk vooral aan de mooie dingen, waaronder aan jezelf. Dan zal ik die gedachten aan zeven jaar geleden op mij nemen. Hoe dat gevoeld moet hebben, hoe dat was en hoe zwart het werd.

Lieve Snoes, succes vandaag met mijn gedachtes. Ik zal over de jouwe waken en die krijg je een latere keer wel weer van me terug. Mijn gedachtes denken aan jou, dus denk jij vandaag ook even aan jezelf. Toe nou maar…

Retour tot de maan, nog steeds!

2 responses to “Geef mij je gedachten

Geef een reactie

