Laaghangend fruit

Laaghangend fruit
Ik weet het niet, maar dat schijnt dus managementmode te zijn. Laaghangend fruit is in de mode, vraag mij niet waarom. Lekker makkelijk, dat laaghangend fruit. Hooghangend fruit is lekkerder, denk ik. Maar dan moet je in een boom klimmen.

Managers willen niet klimmen, die willen niet op een ladder staan. Het ligt ook een beetje aan de gemiddelde lengte van managers denk ik. Vandaar de voorkeur voor laaghangend fruit. Kleine mannetjes doorgaans, die managers, ja, of vrouwtjes, dat kan ook. Misschien een laddertje?

Laaghangend fruit. Is dat niet het fruit wat het minste licht krijgt? Is dat niet het fruit dat het snelst door rupsen en zo wordt aangetast? Is dat het fruit dat ze gebruiken voor nepfruitdrankjes en zo? Ik denk van wel. Die managers voeren zichzelf daarmee, met laaghangend fruit.

Laaghangend fruit. Wordt er nog gekeken naar het hogere fruit of laten we dat hangen? Tot het rot is, uit de boom valt en je het dan gewoon kan oprapen? Jongens, er is een hele boom!

Laaghangend fruit is natuurlijk een quick win, dat vergeet ik helemaal!

Geef een reactie

