Loslaten

Loslaten is een zwaar woord
Iemand kwam er gisteren mee
Een onbestemd gevoel
Herkenning aan mijn kant

Ik knip de laatste dunne strengen door
Ik knip een flinterdunne rest door
Van wat ooit een hechte band was
Maar is afgerafeld tot een dunne draad

En niet omdat ik wil verbreken
Ik zal mijn eind bij mij blijven dragen
Als een dierbare herinnering aan jou
Aan wat wij voor elkaar betekenden

En zo zullen we verder gaan, elk onze weg
Met een mooie herinnering bij ons
Althans, aan mijn kant
Want jij leek jouw kant weg te gooien

Daarom laat ik los en knip ik door
Een moeilijk besef dat het over is
Dat lossere eindes niet meer binden
Met de vraag wat jij nou denkt

Het loslaten zou het probleem niet moeten zijn
Gewoon niet meer vasthouden aan wat niet meer is
Maar vasthouden is natuurlijk
Omdat de dingen zelfs nu nog mooi zijn

Ik zal mijn eind meedragen als herinnering
Ik zal de rafels netjes opknopen tot een end
Daarmee verder gaan in mijn leven
Ben benieuwd wat jij met jouw einde doet

Ik moet wel loslaten, vasthouden is te zwaar
Ik zal de band missen, heel erg zelfs
Het was mooi, het werd te zwaar
Vasthouden aan wat niet meer was

Dus laat ik los en laat ik je gaan
Met enorme tegenzin

En natuurlijk komen we elkaar nog tegen
En natuurlijk zien we wel weer
Weet dat ik niks beloof
Weet dat ik het niet weet

Jij komt wel verder, hoe zwaar het ook is
Je hebt een moeilijke tijd, dat weet ik
Maar mijn rol is klaar, ik heb genoeg gedaan
Ik laat het verder aan jou, met pijn in het hart

Jij komt er wel
Ook zonder mij
Dus ga ik
En laat jou
En zie wel
Waar je komt
En wanneer
En hoe

Sterkte, het is ook niet makkelijk
Tot over drie jaar maar weer…

One response to “Loslaten

  • Lou-ter-Lou

    Ongewild los moeten laten is altijd verdrietig… op dit moment moet ik ook een hoop loslaten en ben daar druk mee bezig… alle andere dingen moeten er dan ook een beetje voor wijken. Moeilijk… kus voor jou, sweet pussycat…

Geef een reactie

