Allemaal even best

Daar zit ik dan, op een bank op een zaterdagochtend. De douche loopt, ik drink mijn koffie en ik realiseer ineens dat ik mij gelukkig mag prijzen. Gelukkig met wat ik heb, maar vooral gelukkig mat wat ik niet heb.

Wat ik momenteel heb is een bak koffie. Niet de mijne, maar oploskoffie. Doet het ook voor mij. Wat ik ook heb is een sjekkie, doet het ook prima. Wat ik ook heb is een lege zaterdag voor mij. Geen idee wat ik daarmee ga doen trouwens.

Wat ik ook heb zijn een hoop mensen in mijn hart. Sommige die ik vaak spreek, anderen die ik zelden tot niet spreek. Doen het ook voor mij. Vrienden, vriendinnen, familie, dat soort mensen. Van sommigen weet ik hoe het gaat met ze, van anderen weet ik dat niet. Met allen even blij en gelukkig dat ik ze in mijn hart heb.

Wat ik niet heb zijn zorgen. Ja, er zijn wel zorgen, maar de grootste zorgen zijn weg. De neerslachtige buien zijn de afgelopen maanden veel minder, de geldzorgen zijn weg, de zorgen om wie wel en wie niet zijn weg. De zorgen om mijn bestaan en mijn toekomst zijn weg…

Ik zit hier op de bank en het voelt even alsof niets mij meer kan breken. Ik voel mij even immuun voor de rest van het alles. Immuun voor het kwade en bereid om te gaan waar nog niemand is gegaan. Nou ja, wat ik nog niet heb is de moed om dat ook te doen, maar dat terzijde.

Ik hou het gevoel maar even bij me, zonder er krampachtig aan vast te klampen. Straks is het vast voorbij, misschien blijft het hangen, geen idee. Interesseert me ook eigenlijk helemaal niet. Nu even niet. Komt wel weer, misschien morgen of overmorgen.

Het is zaterdagochtend, ik zit op de bank en vind het allemaal wel even best.

6 responses to “Allemaal even best

Geef een reactie

