Op naar de kroeg!

Soms heb ik geen zin om thuis te zitten
Geen zin in rust
Geen zin in mijzelf
Geen zin in zin hebben
Dus dan ga ik reizen

Zomaar wat reizen
Misschien wel met een doel
Dan weer daar heen
Dan weer waar heen?
Nou daar!
Lekker onbepaald
Een doel volgt wel
Als het het reizen zelf niet is

En dan ineens is er een doel
Een bestemming gevonden
Dan weet ik waar het eindigt
En wat ik daar ga doen
Dan ben je weg
Weg met een doel

Vanavond ben ik niet zonder doel vertrokken
Ik heb een doel, maar geen reden
Gewoon even de kroeg in
Gewoon even wat drinken
Gewoon even weg van thuis
Gewoon?

Geen idee of het gewoon is
Een uur in de trein voor de kroeg
Maar zoek maar eens een plek
Waar je je thuis voelt
Waar je zomaar terecht kan
Waar men je verstaat
Waar men je begrijpt

Voor mij ligt die plek verder weg
Maar dichterbij dan ooit van buitenaf
Ik voel me daar beter
Ik voel me daar begrepen
Ik voel me daar op mijn gemak

Nee, het is niet die kroeg
Die heb je overal wel
Het is die stad
Het zijn die mensen
Het is dat!

Geef een reactie

