Mijn Kerstliefde heet Angina

Ik ontmoette mijn grote liefde van deze Kerst vorige week donderdag o de Kerstborrel van het werk. Ik sloeg mijn zoveelste biertje achterover en had haar nog niet opgemerkt. Ineens was zij daar en er veranderde van alles in mij!

Ze wist hoe ze dat moest doen, die zoete smaak in mijn mond brengen. Dat doet ze iedere keer als wij wat met elkaar krijgen. Ik weet niet waar het vandaan komt en ik weet niet hoe ik er vanaf kom, maar de zoete smaak op mijn lippen is onmiskenbaar haar toedoen. Zij kan dat als geen ander die ik ooit heb meegemaakt.

Als wij elkaar tegenkomen, krijg ik spontaan droge lippen, krijg ik dus die smaak in mijn mond en groeit er een brok in mijn keel. Ik hou geen stem meer over en weet niet meer hoe ik dingen moet zeggen. Mijn hoofd raakt vol en ik voel mij na een paar dagen met haar weer zo week als een snotjochie. Elke keer weer.

De eerste keer dat ik haar tegenkwam zal zijn geweest toen ik een jaar of zestien was, het was hoogzomer en ik vond haar een vreemde verschijning. Ik wist niet wat ik met haar aan moest en vroeg dus mijn vader om raad. Die wist wel hoe je dit moest aanpakken en gaf mij wat tips. Gelukkig maar achteraf. Die eerste keer heb ik nachten van haar wakker gelegen, ik deed echt geen oog dicht.

Nu is ze weer in mijn leven, in mijn gedachten en weer heb ik het hoofd vol van haar en stokt het in mijn keel. Ze heet Angina Tonsillitis voluit, een erg mooie naam moet ik zeggen. Ergens voel ik mij ook wel verleid tot die naam, al is het maar door de zoetige, weeïge smaak die mijn mond vervult. Ik heb er gewoon weer een brok van in de keel, die groter lijkt dan alle eerdere keren dat wij iets hadden.

En het duurt meestal maar anderhalve week, langer houdt ze het bij mij niet uit. Maar dan tel ik ook het voorspel mee, want ze begint langzaam, wordt steeds heftiger tot ze je strot bijna dichtknijpt, en vertrekt dan snel na haar hoogtepunt. Zo is het elke keer geweest en zo zal het ook deze keer weer gaan. Ik ken haar inmiddels wel een beetje na al die keren.

Wij zijn nog niet bij ons hoogtepunt, dus voorlopig mag ik nog even van Angina genieten. Ik denk nog een dag of vier en dat ga ik dan maar op mijn gemak doen. Ik kan haar niet echt tegenhouden, wat ik ook probeer. Ik probeer haar tevergeefs met mijn tong uit mijn mond te duwen,maar ze blijft maar doorgaan. Ik zuig en sabbel mij het leplazerus om haar hoogtepunt zo pijnloos mogelijk te maken, maar ik weet ook da het allemaal niets uithaalt.

Het is een hardnekkige dit, eentje waar ik niet zomaar vanaf kom. Ik onderga haar, ik word door haar geleefd en ook zij leeft in mij. Met een brok in mijn keel en een vol hoofd gaan wij samen door het leven. Voor heel even, maar wel zit ze diep in mij, die Angina. Ze maakt indruk en beweegt mij tot dingen die ik anders niet doe.

Je kent haar waarschijnlijk onder haar artiestennaam, je hebt haar vast ook wel een keer ontmoet en ze heeft jou ook vast wel een keer naar de strot gegrepen. Angina Tonsillitis, beter bekend als keelontsteking.

3 responses to “Mijn Kerstliefde heet Angina

Geef een reactie

