Kijken naar haar

Mijn lief is mooi om naar te kijken
De vormen van haar gezicht
In het licht van het haardvuur
De trekken van haar mond
Als ze lacht, als ze praat
Ik kan daar uren naar kijken
Kijken hoe ze geniet
Kijken hoe ze geconcentreerd bezig is
Kijken hoe ze geniet
Kijken hoe ze boos wordt
Kijken hoe ze even niet blij is
Kijken hoe ze naar mij kijkt
Kijken hoe ze zich verbaast
Kijken hoe ze twijfelt
Kijken hoe ze haar sigaret rookt
Ja, ik kan daar naar kijken
En van haar genieten
Puur door te kijken alleen al
Als een vuur zo veelzijdig
En als een vuur verwarmt dan mijn hart
Een gloed stroomt door mijn lijf
De gloed, ik herken hem van lang geleden
Maar onmiskenbaar is het er

De gloed van duizenden vlinders
Fladderend door mijn lijf

2 responses to “Kijken naar haar

Geef een reactie

