Texels zondagochtendgeluk

Zachtjes speelt de muziek
Ik wil mijn verliefd niet wekken
Buiten giert de zeewind
Zoekt kieren in het huisje
De koffie laat van zich horen
Van je pruttel-pruttel
En ik?

Ik zit totaal relaxt op de bank
Ik heb het naar mijn zin
Ik resumeer wat ik heb
Sinds twee weken pas
Vlagen van geluksmomenten
Een aaneenschakeling
Van blijdschap en geluk
Dat dit mij mocht overkomen
Zonder het echt te verdienen
Niks voor gedaan eigelijk
Maar in mijn schoot geworpen
Door het lot of misschien God
In beide gevallen dankbaar
Dankbaar voor wat ik kreeg
Voor wat ik van mij mag noemen
Voor wat mij heeft verrast
Waar ik niet om heb gevraagd
Maar wat toch kwam tot mij
En ik ben daar domweg blij mee

Onverwachts gelukkig
Kent u die uitdrukking?

Geef een reactie

