Overheidstaal

Dit vond ik op de site van ons aller Rijksoverheid: een fraai stukje argumentatie…

Dit ontwerp-tracébesluit betekent een aanzienlijke wijziging ten opzichte van de eerdere plannen. De spoorverdubbelingen in Almere, de keersporen bij de stations Almere-Centrum en Almere-Oostvaarders en geluidsmaatregelen op het traject Weesp–Lelystad bleken duurder te zijn dan het beschikbare budget.

In 2011 zal er een tracébesluit worden gepubliceerd. Na publicatie is het mogelijk beroep aan te tekenen tegen het tracébesluit.

Kleinere maatregelen
Op advies van de Nederlandse Spoorwegen (NS) en spoorbeheerder Prorail is in juli 2010 gekozen voor een aantal kleinere maatregelen. Hierdoor kan het huidige spoor beter worden benut.

Voorbeelden van deze kleinere maatregelen zijn:

aansturing van de treindienst met nieuwe technieken;
aanpassing van regelgeving;
een andere organisatie van werkzaamheden bij de NS en verkeersleiding van Prorail;
beperkte aanpassingen aan het spoor.
Deze maatregelen zijn goedkoper, zijn sneller te realiseren, leiden tot minder bouwhinder en vragen minder ruimte. Verder worden er keersporen aangelegd bij de stations Almere-Centrum en Almere-Oostvaarders en geluidschermen geplaatst langs het traject Weesp–Lelystad.

(link)

Dus… De keersporen rond Almere Oostvaarders en Almere-Centrum zijn te duur, net als de geluidsschermen. Gelukkig is er de goedkopere variant waarin, naast een aantal maatregelen die waarschijnlijk ook nog wat kosten, ook keersporen en de geluidswal gerealiseerd worden…

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: