Perronzweven

Het zijn niet mijn nieuwe schoenen
– ik had het met de vorige schoenen al
Het is niet de massage van mijn voeten
– die heb ik niet gehad
Het is niet een verdovend middel
– dat heb ik niet genomen
Het is niet de vloer waar ik op loop
– perrons zijn gewoon onverbiddelijk keihard
Het is niet dat ik op weg ben naar iets moois
– ik kom er juist vandaan
Toch lijk ik te zweven over het perron
– telkens als ik jou naar de trein heb gebracht en wegloop

Het is het gevoel dat mij laat zweven
– de liefde die jij in mij opwekt
Het is mijn pas die licht is
– omdat ik van geluk lijk te zweven
Het is het afscheid dat wij nemen
– alsof we elkaar weken niet zien
Het is de kus die jij me geeft
– en waarvan ik nog loop na te genieten als ik wegloop
Het is alsof ik zweef boven het perron
– door jou

Dus laat mij nog vaak op perrons komen
Laat mij jou nog vaak wegbrengen
Laat ons nog vaak afscheid nemen
En laat mij nog vaak zweven
Want hoe gewoon het afscheid ook wordt
Steeds als ik weet dat je terug zal komen
Zal ik over perrons zweven

Drijvend op liefde
Geluk in mijn hoofd
Zwijmel van genot
Met zwevende pas
Begint een verlangen
Naar jouw terugkeer
In mijn armen

Steeds weer
Elke keer
Op het perron

Geef een reactie

