Stom dat jij niet in mijn binnenzak past…

Stom dat jij niet in mijn binnenzak past
Niet dat ik je te groot vindt of zo
Maar dan had ik je altijd mee kunnen nemen
Dan had ik je altijd bij mij kunnen hebben
En had ik altijd van je kunnen genieten
Dan had je daar ook kunnen slapen
Als je moe bent en toch bij me wil zijn
Dan had ik nooit afscheid van je hoeven te nemen
Want je ging gewoon met mij mee
En ik zou altijd je warmte voelen
Omdat je dicht tegen me aan was
En ik zou je constant kunnen knuffelen
En naar je mooie gezicht kunnen kijken
Ik zou je de hele dag kunnen vertroetelen
En door je mooie haren kunnen kroelen
Dan was je gewoon steeds bij me
En hoefde ik je niet steeds te missen

Maar je past niet in mijn binnenzak
En misschien maar beter ook
Want weet je lieverd?
Jou moeten missen heeft ook wel iets
Het maakt het bij jou zijn namelijk fijner
Als fijner dan bij jou zijn al mogelijk is
Maar nu ook weer, nu wij dingen moeten doen
Voel ik die steek in mijn onderbuik
Van protesterende vlinders die missen
Terwijl ik weet dat het niet voor lang is
Voelt elk uur als een hele lange tijd
En stiekem tel ik af naar ons weerzien
Dat ik je even kan omarmen
Dat ik je even tegen me aan kan drukken
Dat ik even de smaak van je lippen kan proeven
Dat ik… bij jou ben!

Gelukkig ben je wel een beetje bij me
Elke dag, de hele dag door
En dus kijk ik de hele dag door steeds naar je
Een beeld dat mij alleen maar blij maakt
Het is niet de echte jij, ik weet het
Maar ik moet het er mee doen
De foto op mijn telefoon
Klein geluk op binnenzakformaat

Tot ik weer bij je ben

Geef een reactie

